امام‌سجاد(ع) مظهر تقوا و تواضع است تضمین بقای دین و سلامت اجتماع با امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر نگاهی به بینش و منش واعظ شهیر مرحوم آیت ا... غلامرضا دهشت| عالم خیراندیش ۶ نمایش آیینی و تعزیه‌خوانی در محرم و صفر مجوز اجرا گرفتند ویژه‌برنامه‌های عزاداری دهه دوم محرم در حرم امام‌رضا(ع) خواب ممنوع، روزِ بیداری است! یادی از شیخ احمد کافی به‌مناسبت سالگرد درگذشت این واعظ محبوب ۲۰۰ مسجد استان در رویداد نوجوانانه تربیتی «هشتادیوم» پای کار هستند بازخوانی اهداف بنیادین قیام عاشورا در آینه عقل و نقل رونمایی از طرح حفظ تصویری قرآن کریم در مشهد + فیلم پژمان‌فر: باید بی‌سوادی قرآنی را در کشور برطرف کنیم پیش‌بینی تشرف بیش از ۵۰۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه پایانی صفر چراغ روشن خیمه روشنی چراغ دل است طلایه دار وحدت | یادی از مرحوم آیت الله محمد کفعمی خراسانی، هم زمان با سالروز رحلتش فلسفه خلقت در تبیین سیدالشهدا (ع) نور بی‌خاموشی بررسی شیوه امامت امام‌سجاد(ع) پس از عاشورا
سرخط خبرها

پایان بزرگترین رویداد قرآنی دانشگاهیان کشور در مشهد | رشد ۳۰ درصدی خانواده جامعه سلامت در جشنواره قرآن و عترت

  • کد خبر: ۲۳۲۱۶۹
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۶
پایان بزرگترین رویداد قرآنی دانشگاهیان کشور در مشهد | رشد ۳۰ درصدی خانواده جامعه سلامت در جشنواره قرآن و عترت
مرحله پایانی سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که بزرگترین رویداد قرآنی دانشگاهیان کشور محسوب می‌شود، از ۶ خرداد آغاز به کار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، این مسابقات که با استقبال خوبی از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و خانواده بزرگ نظام سلامت همراه بود در سه بخش آوایی برادران، آوایی خواهران و غیر آوایی در سه گروه اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به مدت ۱۰ روز برگزار شد و روز چهارشنبه ۱۶ خرداد با معرفی افراد برتر به کار خود پایان داد.  

رقابت بیش از ۵۷ هزار نفر در بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت 

به گفته رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسئول برگزاری بیست و هشتمین جشنواره  قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آوزش کشور، بیش از ۹۰ هزار نفر رشته در ۸ بخش و ۷۱ رشته در این دوره از مسابقات شرکت کردند که افزایش حضور شرکت کنندگان نسبت به دوره‌های قبل حاکی از فراگیرتر شدن رویداد‌های قرآنی در مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌ها و دانشکده‌های تابعه دارد.

جواد باقری با بیان این مطلب عنوان کرد: در جشنواره امسال در جهت افزایش سفره قرآن و عترت در خانواده بزرگ نظام سلامت تعداد بخش‌ها و رشته‌ها را بیشتر کردیم که با وجود شهادت آیت الله رئیسی و حمایت‌های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون فرهنگی و دانشجویی این وزارتخانه و رؤسا، معاونان فرهنگی و دانشجویی، مدیران امور فرهنگی و مدیران حوزه قرآن و عترت تمامی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی متفاوت از سال‌های قبل برگزار شد به گونه‌ای که همه حاضران در این رویداد قرآنی اعم از برگزارکنندگان، شرکت کنندگان و داوران از صفات نیک و پسندیده شهید جمهور می‌گفتند. هم چنین چند گروه از استادان و شرکت کنندگان مسابقات نیز با مادر شهید آیت الله رئیسی دیدار و گفتگو کردند. زیارت مرقد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و استفاده از فضای معنوی حرم مطهر، استفاده از برنامه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی، سرکشی از خانواده‌های شهدای شاخص مشهد و برگزاری پاتوق‌های شبانه قرآنی با حضور اساتید قرآنی از جمله برنامه‌های بود که به برگزاری این جشنواره رونق خاصی بخشید.  

وی با اشاره به اینکه جامعیت پذیری مخاطب و تنوع پذیری رشته‌ها نیز دو هدف مهمی بود که در برگزاری این دوره از جشنواره مسابقات قرآن و عترت به طور جدی دنبال شد، تصریح کرد: تفاوت جشنواره امسال با سال گذشته در افزایش از ۶ به ۸ بخش و از ۵۳ رشته به ۷۱ رشته مسابقات بود و دیگر اینکه عدد ۷۱ هزار نفر رشته هم به ۹۱ هزار رشته رسید که رشد ۳۰ درصدی در این حوزه داشته است.  

به گفته رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امسال ۹۰ هزار ۱۸۲ نفر رشته در ۸ بخش و ۷۱ رشته شرکت کردند که مجموع آنها ۵۷ هزار و ۷۶ نفر است. این گروه‌های شرکت کننده شامل ۲۹۸۰ نفر در بخش اساتید، ۱۲ هزار و ۸۰۲ نفر در بخش دانشجویی و ۴۱ هزار و ۲۹۴ نفر در بخش کارمندان بوده است. از مجموع شرکت کنندگان در این رویداد قرآنی، ۹۱۰۳ نفر در بخش ویژه، ۲۱۴ نفر در بخش تواشیح، ۱۰ هزار و یک نفر در بخش هنری، ۴۵ هزار و ۲۶۳ نفر در بخش معارفی، ۱۹۶۸ نفر در بخش فناوری، ۴۶۱۵ نفر در بخش پژوهشی، ۳۸۰۱ نفر در بخش ادبی و ۱۵ هزار و ۲۱۷ نفر در بخش آوایی بودند.

راهیابی نفرات برگزیده به جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کل کشور

نفرات برتر سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کل کشور راه می‌یابندکه با حضور برگزیدگان دانشجویان وزارت علوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه فرهنگیان، پیام نور، جامع علمی کاربردی، فنی و حرفه‌ای و علوم و معارف قرآن کریم مردادماه امسال به میزبانی وزارت بهداشت در شهر تبریز برگزار می‌شود.  

اضافه شدن بخش بین الملل و حضور دانشجویان غیر ایرانی از وجوه تمایز برگزاری بیست و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود به گونه‌ای که امسال برای اولین بار ۵۰ دانشجوی غیرایرانی از ۳۰ کشور جهان در مسابقات قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور داشتند که با تدابیر مسئولان این وزارتخانه بخش بین‌الملل به این جشنواره قرآنی افزوده شد.

جایگاه ویژه معارف رضوی در طراحی رویکرد‌های بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت و رشد ۲۸ درصدی حضور خانواده نظام سلامت در جشنواره قرآنی وزارت بهداشت نسبت به جشنواره قرآنی بیست و هشتم بود. بنابر گزارش‌های موجود جشنواره بیست و هشتم در بالاترین سطح فنی ممکن برگزار شد که مهم‌ترین عامل این کیفیت استفاده از استادان و داوران تراز اول کشور بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->